Ons recept voor een goede relatie met onze klanten?
Luisteren, adviseren en samenwerken via persoonlijke service.
Resultaat: tevredenheid en een gezonde visie op de toekomst!
Het is onze missie om dit elke dag, elk project, elke klus weer waar maken...
Aanvragen offertes

Makkelijk is soms moeilijk en andersom

Het komt niet zelden voor dat een klant denkt dat iets “heel makkelijk” opgezet kan worden (“kijk maar op die website voor een voorbeeld”). Maar vaak zit er veel meer achter dan aan de buitenkant te zien is.
Andersom komt het ook voor dat niet om specifieke functies gevraagd wordt omdat men denkt dat het moeilijk en duur is terwijl het standaard bouwblokken zijn voor een ontwerper.

De “oplossing” is een kwestie van communicatie. Voor klanten staat vragen vrij en wij geven een eerlijk en informatief antwoord.
Uit die dialoog komen soms verrassende oplossingen waarbij visie en realiteit elkaar uitdagen. Als een klant een idee heeft voor een zinvolle functie op hun website dan kijken wij daar serieus naar. Kan het niet op de ene manier dan zoeken we  samen een andere. En soms leidt een “simpele” vraag tot een nog mooiere oplossing dan de klant in gedachten had.

Afgezien van techniek zijn er soms logistieke problemen op opgelost te worden. Op basis van het zichtbare resultaat denkt men soms dat het “automatisch” gaat. Veelal zit er toch een redelijke hoeveelheid tijd en inspanning achter om iets mogelijk te maken. Wij proberen graag om samen met u een werkbare oplossing te zoeken.

Het web begint volwassen te wordenTerminologie en jargon zijn soms een probleem. Vragen naar het juiste “ding” valt nog niet mee.
Aan jargon doen we bij SiteCoach niet, althans niet om ons achter te verschuilen. U zegt bv. Desktop en wij bedoelden Dashboard. What’s in a name als je het over hetzelfde ding hebt ook al staat er op het scherm iets anders boven dan de klant gebruikt in de communicatie? Als er toch wat jargon nodig is dan leggen we graag uit wat er mee bedoeld wordt. Door het Waarom duidelijk te maken is praten over Wat een stuk makkelijker.

Om een hoekje denken?
De klant omschrijft soms iets als “die opzet en dan dat en dat er bij“. Hoe bedoel u!? Even heel goed nadenken en dan helpt het soms om het probleem om te draaien. “Aha, wacht eens even… wat u wilt is dit zonder dat!… klopt dat?”.  Bingo. simpele oplossing als je het probleem lateraal benadert. Niet dat wij zo geweldig slim zijn maar de oplossingen liggen vaak voor het oprapen als je bereid bent om met de klant mee te denken en je te verplaatsen in diens denkwereld en diens behoefte aan specifieke functies.

Wij adviseren uw graag over de beste besteding van uw budget en de afwegingen die daarin gemaakt kunnen worden. Een website kan er makkelijk heel professioneel uitzien terwijl er gebruik gemaakt wordt van standaard elementen en reeds beschikbare functies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties klanten
  • Samenwerking met SiteCoach sinds 2004. Dus hier een tevreden klant.
  • ...website gebouwd en later nog eens verbouwd... met veel geduld... uiteindelijk is het prima gelukt en ben ik helemaal tevreden.
  • Super (en snel)! Ik ben er erg blij mee.

Zie Portfolio.